صفحه اصلی > 4 و اجتماعی : بیشترین‌وکمترین افسردگی در کدام استان‌هاست؟

بیشترین‌وکمترین افسردگی در کدام استان‌هاست؟

یک متخصص روانپزشکی ضمن اشاره به افزایش آمار افسردگی طی دهه‌های گذشته گفت: در مقایسه استانی به عمل آمده، تهران با بیشترین تعداد ابتلا در صدر استان‌های کشور قرار می‌گیرد و در مقابل استان‌های گیلان و یزد نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردارند.

به گزارش عقیق نیوز؛ دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و گفت: در کشور ما تعداد مبتلایان در زنان ۲ برابر مردان است.

علی ناظری از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج‌ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و توضیح داد: افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به موارد و داشته‌هایی که زمانی برای او لذت‌بخش بوده است از دست می‌دهد.
وی ادامه داد: این اختلال در زمانی خواهد بود، که فرد بیمار این حالت‌ها و احساسات را به مدتی بیش از دو هفته و یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته باشد و دچار اختلال عملکرد در فعالیت‌های روزانه خود شود.

ناظری با اشاره به این مهم که در حال حاضر بیماری افسردگی به یکی از مهمترین معضلات جوامع پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است، گفت: طبق آخرین آمار جهانی، ابتلا به بیماری افسردگی در هر۱۰۰هزار نفر از جمعیت مردان بیش ۳۵۰۰ ابتلا و در جمعیت زنان نزدیک به ۵۰۰۰ مورد است.

وی گفت: این آمار در کشور ما ارقام بیشتری را نشان می‌دهد به طوری که تعداد مبتلایان در زنان ۲ برابر مردان است.

این متخصص روانپزشکی ضمن اشاره به افزایش آمار افسردگی طی دهه‌های گذشته گفت: در مقایسه استانی به عمل آمده، تهران با بیشترین تعداد ابتلا در صدر استان‌های کشور قرار می‌گیرد و در مقابل استان‌های گیلان و یزد نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردارند.

وی با اشاره به برگزاری سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران در روزهای ۱۸ الی ۲۱ مهرماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران، اظهارکرد: در این کنگره سخنرانی کلیدی ۴نفر از صاحبنظران حوزه روانپزشکی را خواهیم داشت، همچنین ۲۲ سمپوزیوم علمی در قالب ۱۱۲ سخنرانی ، ۶۰کارگاه علمی، ۱۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۳ مقاله به صورت پوستر و جایزه استاد داویدیان از دیگر موضوعات سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید