صفحه اصلی > 4 و استان‌ها : فضای انتخابات در استان‌ها چگونه است؟

فضای انتخابات در استان‌ها چگونه است؟

محمدطیب صحرائی استاندار کرمانشاه درباره فضای انتخابات گفت: تأیید صلاحیت‌ها و مقدمات برگزاری انتخابات تا امروز نتایج بسیار خوبی داشته است و از سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی حضور پررنگی در انتخابات دارند.

به گزارش عقیق نیوز؛ وی ابراز امیدواری کرد با همراهی و هم‌افزایی داوطلبان، مجموعه‌های اجرایی و نظارتی، یک انتخابات پرشور، سالم و رقابتی با امنیت بسیار بالا را در استان کرمانشاه شاهد باشیم.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: افراد شاخص از گروه‌های مختلف در میان داوطلبان حضور دارند و من فکر می‌کنم انتخابات امسال در این استان سلایق مختلف را تحت پوشش خود دارد و آنچه که ارزش نهایی دارد، انتخاب مردم است.

صحرایی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات، کاملاً فعال و بی‌طرف هستیم. نه رقیب نامزدی هستیم و نه طرفداری از نامزدی را خواهیم داشت و در نهایت امانتداری و سلامت، مراقب مشارکت حداکثری مردم شریف در انتخابات خواهیم بود و انتخاب نهایی به عهده مردم استان است.

همچنین سید محمد آقامیری استاندار قم در این باره گفت: در راستای برگزاری انتخابات در پایان سال جاری، نامزدهایی که ثبت نام کردنده بودند، تعیین تکلیف شدند. در استان قم از ۴۰۱ نفر، ۲۲۸ نفر تأیید صلاحیت شدند. در این ۲۲۸ نفر از همه سلایق وجود دارد. عدم احراز دیگر داوطلبان هم دلیل بر عدم صلاحیت آن‌ها نیست و امکان دارد مدارک آنها ناقص بوده که تعداد آنها محدود است.

وی یادآور شد: آنچه که در استان قم وجود دارد این است که مردم برای شرکت در انتخابات آماده می‌شوند و یک برگ زرین دیگری در انقلاب و در استان قم رقم خواهد خورد.

استاندار قم ضمن دعوت از همه مردم با سلایق مختلف برای شرکت در انتخابات افزود: ما باید از حق خود در انتخابات که حق رأی دادن است، استفاده کنیم. مردم حضور پرشور و با شکوهی در انتخابات داشته باشند، می‌توانند مجلس قوی و مقتدری داشته باشند.

آقامیری با بیان اینکه مجلس قوی، مقتدر و کارشناس، می‌تواند خیلی از مشکلات و معضلاتی که مردم امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رفع کند، تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلبی زیادی در استان قم وجود ندارد و رقابت بیشتر بین اصولگرایان است. ضمن اینکه اصلاح‌طلب‌های قم هم همراه دولت هستند. همه در استان قم حتی جریان اصلاح‌طلبی برای مشارکت در انتخابات تلاش می‌کنند و پای کار هستند.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با اشاره به وضعیت بررسی صلاحیت‌ها در استان فارس گفت: با توجه به اینکه یکی از ۴ مؤلفه‌ای که مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات به آن اشاره کردند، مشارکت است، در این استان تلاش شد از همه افرادی که خود را شایسته نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی می‌دانند، داوطلب شوند.

وی اضافه کرد: مسئولان استان هم حمایت کردند تا رد صلاحیت‌ها به حداقل خود برسد و بعضا حتی از برخی مشکلاتی که می‌توانست به صورت قانونی باعث رد صلاحیت ها شود، چشم‌پوشی شد. تا رد صلاحیت‌ها به حداقل و تأیید صلاحیت‌ها به حداکثر برسد.

ایمانیه تأکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، در تایید صلاحیت افراد شاخص حزبی مشکلی وجود نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید