طبق گفته قائم مقام یکی از پیامرسانهای داخلی، به نظر میرسد پیامرسانهای ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و تواناییهای واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشدهاند.
به گزارش عقیق نیوز، به دنبال حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیامرسانهای داخلی و استفاده کاربران از پلتفرم های بومی، سکوهای مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خود را جهت رضایت کاربران افزایش دهند؛ در همین رابطه، امین تجملیان- قائم مقام یک پیام رسان ایرانی، درباره مهم ترین مشکل و چالش پیامرسانهای ایرانی اظهار کرد: شاید نتوان از این موضوع به عنوان یک مشکل نام برد، اما به نظر میرسد پیامرسانهای ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و تواناییهای واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشدهاند.
وی افزود: معتقدیم بخشی از این موضوع ناظر به رویکرد منفی بخشی از جامعه نسبت به پیامرسانهای ایرانی است و ما در تلاش هستیم که این تلقی نادرست که ناشی از عدم آگاهی عمومی کافی است را اصلاح کنیم.
تجملیان با اشاره به مهم ترین انتظار کاربران از پیامرسانهای داخلی، گفت: بدیهی است که مهمترین انتظار کاربران این است که بتوانند به آسانی و بدون هرگونه تجربه منفی از خدمات پیامرسانها استفاده کنند، بنابراین تلاش میکنیم یک تجربه لذتبخش و بدون دردسر و پیچ و خمهای غیرضروری را به کاربر عرضه کنیم.
قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در کنار این موضوع پیوسته به دنبال این هستیم که قابلیتهای خود را بر اساس نیاز کاربران ارتقا ببخشیم، تصریح کرد: از جمله این قابلیتها موضوع تماس صوتی و تصویری است که مطابق آخرین آمارها، با رضایت بالای کاربران مواجه شده و رکورد بیش از یک میلیون تماس روزانه را به ثبت رسانده است.
وی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال کاربران از این پیام رسان داخلی چقدر است، تشریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین ۴.۵ میلیون نفر کاربر فعال به طور روزانه از پیامرسان ما استفاده میکنند. تعداد کاربر ماهانه این پیام رسان بیش از ۹ میلیون نفر است که با ۱۴ میلیون دستگاه فعال از این پیامرسان استفاده میکنند و در مجموع نیز تاکنون ۲۱ میلیون کاربر با شماره موبایلهای مجزا در این پیام رسان ثبت نام کردهاند.
چندی پیش عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حمایت و تقویت پیام رسانهای داخلی را یکی دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسانهای داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده میکنند.