صفحه اصلی > 2 و اجتماعی : هزینه سفر به کربلا از مرزهای مختلف چقدر است؟

هزینه سفر به کربلا از مرزهای مختلف چقدر است؟

هزینه دریافت پاسپورت نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، اما هزینه دریافت گذرنامه زیارتی ۵۰ هزار تومان است.

به گزارش عقیق نیوز؛ هزینه سفر به یکی از مرز‌های تمرچین، خسروی، چذابه، باشماق، شلمچه، مهران و یا خسروی که به عوامل مختلفی مانند شهر مبدا و نوع خودروی شما بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید که برای سفر از مرز‌هایی مانند تمرچین و باشماق به نجف باید هزینه‌ی بیشتری نسبت به مرز مهران بپردازید.
طبق تفاهم نامه‌ای که میان دو کشور ایران و عراق امضا شده است. پروژه احداث خط ریلی شلمچه به بصره تا پایان سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد. خط ریلی شلمچه به بصره، ایران را به شهر زیارتی کربلا متصل می‌نماید. و بسیاری از زائران ایرانی می‌توانند پس از افتتاح این پروژه بزرگ با قطار به بصره رفته و پس از آن به شهر مقدس کربلا وارد شوند. هزینه سفر به کربلا با قطار هنوز مشخص نیست. و فعلا امکان سفر به کربلا از طریق قطار میسر نیست.

اگر می‌خواهید به صورت هوایی و با هواپیما به کربلا سفر کنید باید توجه داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کربلا وجود ندارد. بلکه شما باید از فرودگاه‌های بین‌المللی ایران وارد فرودگاه نجف یا بغداد شده و از آنجا به صورت زمینی (ماشین یا اتوبوس) به کربلا برسید. تعداد پروازهای ایران به نجف بیشتر از بغداد است و شما می‌توانید همه روزه از این طریق وارد کربلا شوید. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی مختلفی همچون: آسمان، ایران ایر، زاگرس، کاسپین ایرلاین، معراج، قشم ایر و وارش در ساعات مختلف اما همه روزه به سمت نجف پرواز دارند. هزینه سفر به کربلا هوایی نیز با توجه به شرکت هواپیمایی، زمان و نوع پرواز از دو میلیون و نیم تا هفت میلیون تومان متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید