صفحه اصلی > 2 و اجتماعی : رتبه‌بندی نانوایی‌ها بر اساس نظرات مردم

رتبه‌بندی نانوایی‌ها بر اساس نظرات مردم

محمدرسول نظافتی مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد از معرفی برنامکی به مردم در ادامه فاز دوم طرح هوشمندسازی خبر داد و عنوان کرد: مردم با استفاده از این برنامک می‌توانند نظرات خود را پس از هر خرید نان، درباره کیفیت نان و عملکرد نانوایی، ثبت کنند.

به گزارش عقیق نیوز؛ وی ادامه داد: این نظرات در وجه مثبت شامل سوالاتی در زمینه کیفیت مطلوب نان، رعایت قیمت مصوب، رعایت وزن چانه، بهداشت مناسب محیط، برخورد مناسب نانوا، رعایت نوبت و صف و … و در وجه منفی شامل سوالاتی درباره خمیر یا سوخته بودن نان، کم بودن وزن چانه، فروش اجباری(نان کنجدی)، عدم رعایت قیمت مصوب، عدم رعایت بهداشت، برخورد نامناسب و … خواهد بود.

مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد افزود: استفاده از برنامک به این صورت است که برای بار اول مردم به برنامک مراجعه و با درج نام، کدملی، شماره کارت بانکی خود، امکان دسترسی دایمی به برنامک را ایجاد می‌کنند. از آن پس تمام تراکنش‌های خرید نان در این برنامک قابل مشاهده خواهد بود و هر کس بلافاصله پس از خرید نان از هریک از نانوایی‌های کشور، می‌تواند به برنامک مراجعه کرده و تراکنش خرید خود را مشاهده کند. سپس با کلیک کردن بر روی تراکنش، وارد فرم نظرسنجی شده و درباره کیفیت نان و عملکرد نانوایی نظر خود را ثبت کند. بدیهی است محدودیت زمانی برای ثبت نظرات وجود ندارد و خریدار نان بلافاصله بعد از خرید، یا چند ساعت بعد یا چند روز بعد و… می تواند با مراجعه به برنامک، نظر خود را ثبت کند.

نظافتی با بیان اینکه نظراتی که مردم درباره هر نانوایی می دهند، در سامانه هوشمندسازی توزیع آرد، پردازش شده و برآند آن نشان می‌دهد که عملکرد نانوا چگونه بوده است، اظهار کرد: این جمع بندی به نوعی منجر به رتبه بندی نانوایان شده و بر پرداخت کمک هزینه و اختصاص آرد یارانه‌ای به آن نانوایی تاثیر داده خواهد شد. به بیان دیگر، میزان رضایت مردم از عملکرد نانوایی بر پرداخت کمک هزینه و تخصیص آرد یارانه‌ای به نانوایی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید