بازرس سازمان هواپیمایی کشور ابعاد جالبی از ماجرای خلبانی داماد حسن روحانی را روایت میکند و میگوید که پرونده او به قوه قضائیه رفته است.
به گزارش عقیق نیوز؛ نعمتالله سرلک بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص پرونده کامبیز مهدیزاده داماد رئیس جمهور سابق (آقای حسن روحانی) به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: آقای کامبیز مهدیزاده فرساد داماد رئیس جمهور سابق، سال 1387 طی یک قرارداد با یکی از مراکز آموزشهای هوایی تحت آموزش خلبانی شخصی با عنوان ppl قرار میگیرد، سال بعد (1388) دوره خلبانی بازرگانی (CPL) را شروع میکند.
او گفت: براساس مدارکی که موجود است، ایشان در 21 اسفند سال 1396 در آزمون CPL سازمان هواپیمای کشوری شرکت میکند و با نمره 62 مردود میشود، مجدداً سال بعد یعنی 10 اردیبهشت 97 ایشان در این آزمون شرکت میکند و با نمره 64 باز هم مردود میشود، برای بار سوم در آزمون 7 دی 97 شرکت میکند و با نمره 65 مردود میشود.
سرلک با تأکید بر اینکه نمره بالای 70 در آزمون خلبانی بازرگانی (CPL) قبولی حساب میشود، تصریح کرد: آقای مهدیزاده بعد از اینکه در سه آزمون مردود میشود، درخواستی از رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور میکند؛ میگوید که “بازبینی و بررسی شود که؛ چرا در این آزمون بنده مدام رد میشوم؟!”.
بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بهدنبال این درخواست آقای مهدیزاده، رئیس وقت سازمان هواپیمایی دستور میدهد یک تیم تشکیل شود؛ یک تیم 5نفره تشکیل میشود و موضوع را بررسی میکنند، امتحانات و نمرات را مورد بررسی و بازبینی قرار میدهند و در نهایت موضوع فاقد شبهه اعلام میشود، اما این تیم به رئیس وقت سازمان هواپیمایی یک پیشنهاد میدهند و میگویند “برای ارفاق به ایشان و بعضی از شرکتکنندگان دیگر در آزمون، یکی از سؤالات آزمون که بیشترین نمره منفی را داشته است، حذف کنیم”! در مدارک هم موجود است، سؤال شماره 42 از این آزمون 11 تیر 1397 حذف میشود.
سرلک تأکید کرد: نکته مهم البته همینجاست؛ این سؤال از آزمون تیر سال 97 حذف میشود درحالی که آزمونهایی که مهدیزاده شرکت کرده و مردود شده در تاریخهای دیگری بوده است، مهدیزاده در 11 تیر سال 97 هم ثبتنام کرده بود که برای بار چهارم در آزمون شرکت کند ولی غیبت داشته و در آزمون شرکت نکرده است.
خبرنگار تسنیم گفت: بنابراین در آزمونی که اصلاً مهدیزاده شرکت نکرده بود، سؤال حذف شده است و به ایشان نمره قبولی هم دادند؟!!
سرلک با تأیید این موضوع گفت: در آزمون تیر 97 مهدیزاده غایب بوده است ولی نمره 70 میگیرد، الآن در زمان حاضر و براساس سند و مدارکی که داریم؛ در امتحان تاریخ 7 خرداد 97 و آخرین امتحانی که ایشان شرکت کرده است، دو نوع اعلام نتیجه وجود دارد، یکی نوشته است 65 و مردود و یکی هم هست که نوشته نمره 70 و قبول.
او افزود: دوباره آزمون دیگری در 14 تیرماه 1400 برای تایپ ایرباس320 برگزار میشود و ایشان شرکت میکنند؛ نمرهای که میگیرد 54 است و مردود اعلام میشود، در 5 اردیبهشت 1401 در آزمون ATPL شرکت میکند و با نمره 70 قبول اعلام میشود.
سرلک درباره اینکه “نمره 70 واقعی بوده یا دارای شبهه است؟”، گفت: نمره 70 را بهصورت واقعی کسب کرده است، اما هیچ اقدامی برای دریافت گواهینامه طی نمیکند و فقط آزمون داده و رفته است.
بازرس ویژه سازمان هواپیمایی در ادامه همچنین تأکید کرد: علاوه بر این موارد، ایشان برای اخذ گواهینامه دوره زمینی، نیاز به گذراندن 400 ساعت دوره دارد درحالی که ایشان فقط 330 ساعت دوره را طی کرده است؛ براساس قواعد سازمان هواپیمایی باید دوره 400ساعته را کامل کرده باشند و در غیراینصورت نباید گواهینامه را بگیرند.
او با تأکید بر اینکه مهدیزاده به هیچ عنوان اجازه پرواز ندارد، تصریح کرد: مهدیزاده گواهینامه CPL را دارد که تاریخ آن در مرداد 1400 منقضی شده است و براساس ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری صلاحیت لازم را برای انجام هیچ پروازی نه با هواپیمای سبک نه با هواپیمای سنگین ندارد.
سرلک با ابراز اینکه “تمام اسناد و مدارکی را که داشتیم، جمعبندی کرده در اختیار مرجع قضایی قرار دادیم”، اضافه کرد: در بررسی پرونده تمام اسناد و مدارک را جمع کردیم ولی برخی از اسناد و مدارک از جمله آزمونهای داخلی و حضور و غیاب ایشان در مدارک وجود ندارد و برای ما هم شکبرانگیز است که؛ چرا این اسناد موجود نیست؟