صفحه اصلی > 4 و اجتماعی : پرونده 104 متهم گروهک منافقین به کجا رسید؟

پرونده 104 متهم گروهک منافقین به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات قضایی در پرونده اعضای گروهک منافقین گفت: این پرونده طبق فراخوانی که دادگستری استان تهران مدتی قبل صادر کرد به ۱۰۴ متهم حقیقی و یک شخصیت حقوقی سازمان مجاهدین خلق برای معرفی وکیل به دادگاه مهلت داده شد.

به گزارش عقیق نیوز؛ مسعود ستایشی افزود: هیچ کدام از متهمان از این فرصت قانونی استفاده نکردند و مطابق قانون، معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در مکاتبه با رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز برای تعیین وکیل تسخیری این متهمان به دادگاه کیفری یک استان تهران اقدام کرد و کانون وکلای دادگستری نیز پاسخ داده است که به تعداد لازم وکلای تسخیری و قانونی برای این متهمان معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: متهم برای تعیین وکیل باید مطابق قانون از وکلایی که در همان کشور پروانه فعالیت دارند، استفاده کند بنابراین حضور وکیل بین‌المللی در این دادگاه فاقد وجاهت قانونی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده ۲ جاسوس فرانسوی، گفت: یک آقا و خانم که هر دوی این افراد تبعه کشور فرانسه هستند به اتهام جاسوسی به نفع بیگانگان علیه ایران دستگیر شده‌اند و پرونده این افراد پس از بررسی و تحقیق جامع به دادگاه صالح ارسال شده و در وقت رسیدگی است و دو نوبت این پرونده توسط وکلای متهمان مطالعه شده است و به محض دریافت اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی‌ها صورت می‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید